måndag 28 november 2011

Några tankar från Maria

I går tittade jag på både Rapport kl 19.30 och Nyheterna på TV 4 kl 22.00. Ingen sände något om socialdemokraternas kris. Det var så skönt! Det har verkligen varit en hysteri kring partiet den sista tiden och snart orkar man inte mer. Jag läste till min glädje att Veronica Palm sa till på skarpen att nu får alla sluta snacka skit internt i partiet. Det är bara att hålla med.
I morgon tisdag kommer Håkan Julholt till Växjö på sin sverigeturné. Det ska bli jätteroligt att träffa honom. Jag fick äran att vara med när han valdes till partiordförande så det känns extra spännande att han kommer till Växjö.
Jag ska i morgon tisdag gå på mitt första stiftsfullmäktigemöte. Jag ställde upp i kyrkovalet för att det behövdes unga kvinnor på listan. Jag hade förbehållet att stå långt ned på listan men nu kom jag alltså med i alla fall. Jag är uppvuxen i kyrkan och har bland annat arbetat som kyrkvaktmästare. Jag har ganska stor inblick i kyrkans verksamhet så det ska bli intressant att se hur det går till "i toppen". Att vara socialdemokrat och tillhöra den kyrkliga verksamheten är inte alltid så lätt. Det känns faktiskt ganska tvetydigt ibland eftersom en stor del av socialdemokraterna inte är med i svenska kyrkan. Men ändå vill de vara med och bestämma.... Jag är inte helt på det klara med att de politiska partierna ska ställa upp i kyrkovalen men det är en tradition som kan vara svår att bryta.
I lördags var kommunfullmäktigegruppen på utbildning. Det är alltid nyttigt att komma iväg och umgås på annat sätt än bara gruppmöten. Vi hade en bra dag med många intressanta debatter. Framförallt satte vi mål på hur många motioner, interpellationer samt skrivelser vi ska producera under 2012. Nu är det bara att börja jobba för INGEN ska kunna säga att det inte finns någon opposition i Växjö!
Maria Carlsson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar