söndag 19 februari 2012

En (S)trålande vecka!

Om man som jag brukar vara nöjd med det lilla, kan man sammanfatta denna veckan som mycket bra. I tisdags var det Alla Hjärtans Dag och då tänker jag lite extra på människor runt omkring mig. Ett vänligt ord till någon betyder så mycket. Jag övar inför ett litet uppträdande på ett vårdboende. Jag ska sjunga sånger från 40, 50, 60-talet. De har en glad melodi och man blir lätt i sinnet av att gå och nynna på dem. "Med dig i mina armar....."
I torsdags hade vi styrelsemöte med Växjö Kommunföretag AB, VKAB. Det brukar vara trevliga möten som för det mesta slutar med konsensus i frågorna. Om det inte är typiskt ideologiska frågor förstås. Vi skulle lämna ett yttrande på en motion. Motionärerna ville bl.a  ha en utredning om hur 1%-regeln vid nybyggnationer användes. Det finns ett fullmäktigebeslut att vid all nybyggnation ska man avsätta 1 % av byggkostnaderna till konstnärlig utsmyckning. Styrelsen beslutade enligt mitt förslag och det kändes bra.
Efter det styrelsemötet var det dags för nästa. Då skulle den nya styrelsen för de nya bolagen Hov Dalbogård och Mjärden ha ett första möte. Socialdemokraterna i Växjö är emot en försäljning av dessa områden så vår ingång i detta var att försvåra styrelsens möte. Vi behövde inte göra så mycket för ordföranden löste det själv. Det hela blev mycket pinsamt och vi S-ledamöter bara skakade på huvudet och undrade hur den Moderata ordföranden kunde göra som hon gjorde. Ska bli spännande att se hur det går nästa gång.
Disktriktsstyrelsen hade möte i fredags och det var också ett bra möte.Vi talade bl.a ungdomsarbetslöshet, yrkeshögskola och mediautfall. Vi tror att vi inte syns i media men tittar man på statistiken så visar den att socialdemokraterna i länet är  mycket aktiva. Men vi ska förstås bli bättre!
Lördagskvällen gick i damfotbollens tecken. Linköping, Tyresö, Kopparberg/Göteborg och vårt Öster IF spelade Växjö 2013 Cup. Detta är en cup inför dam-EM som kommer att vara i Växjö 2013. Det blir ett fantastiskt evenemang som vi är mycket glada över att få arrangera tillsammans med några andra städer.
Man kan bara jubla inombords när man får se SIFO-mätningen. Socialdemokraterna har gått upp 4,6 procentenheter till 29,2 %. Nu kommer vi gen!     

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar