onsdag 30 maj 2012

Lottas vecka (22)

Jag brukar lägg upp min kommande vecka på vår hemsida under knappen som heter Lotta. Från och med nu kommer jag även att lägga upp den här på bloggen. Tanken är att ge en insyn i min vardag och skicka med lite tankar och funderingar kring detta.


Vecka 22:
Vilken härlig helg det har varit!
Efter många om och men tog jag mig hem från Stockholm. Fastnade med flygbussen i den allra värsta Stockholmstrafiken man kan tänka sig. Resan som skulle ta ca 20 minuter tog en dryg timma... Vi har förvisso trafikproblem i Växjö, men allt är relativt om man säger så...

Måndagen v 22 inleds med kommunalrådsmöte. Därefter jobbar vi med vårt budgetförslag hela dagen, för att därefter kunna presentera det på medlemsmötet på kvällen.

Tisdagen är det åter dags för en tur till Stockholm. Den här dagen för att bevista Pactas vårmöte. Pacta är Skl:s arbetsgivarorganisation för kommunala bolag, och eftersom jag är ersättare i förhandlinsdelegationen är jag också ersättare i Pactas styrelse. Temat för mötet är "lean" - något som vi har beslutat att införa i Växjö kommun på vårt initiativ. Men än så länge har inte så mycket hänt... Väntar med spänning!

Onsdagen och torsdagen befinner jag mig i Halmstad. Det är dags för Regionstyrelsens utvecklingsdagar, och eftersom Tylösandsdagarna har återinförts läggs också styrelsens sammankomst där.

Fredagen innebär också en resa... Men kortare. Vi ska ha strategisamråd på Asa herrgård. Presidier och förvaltningschefer diskuterar framtidsfrågor.

På söndagen får vi besök av Kalmar kommun- alltid trevligt att träffa en kommun med s-styre!

//Lotta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar