torsdag 14 juni 2012

Lottas vecka 24 - med funderingar om en twittrande Bosse


En del saker ändras aldrig, nämligen att måndagar börjar med kommunalrådsmöte. Näst sista före sommarledigheten. Vet att vi bland annat att vi ska prata eventuellt medlemskap i PACTA ( SKLs arbetsgivarorganisation för bolag). Jag tycker att en enad arbetsgivarpolitik innebär att man är med i samma arbetsgivarorganisation, men jag vet att frågan inte är helt okontroversiell.

Senare under dagen träffar vi Växjö Lakers på en lunch, och på eftermiddagen VDträff. På kvällen medlemsmöte i partiet. Vi ska bland annat diskutera vapenexport med våra riksdagsledamöter. Även det en komplicerad fråga, som kräver svar.

Tisdagsmorgonen inleds med ett möte med Kommunal. Vet att de jobbar mycket med frågan om att lägga ut städningen på våra gymnasieskolor på entreprenad. Väl medveten om att vår avfallshantering numera är utlagd, kan jag ändå inte låta bli att undra om det är enklare att "lägga ut" kvinnodominerade yrken... Detta till priset av att slå sönder en väl fungerande serviceorganisation. Tänk så mycket kraft som ska läggas på något så dumt!

Onsdagen och torsdagen tillbringas i Stockholm på SKL. Intressant läge i förhandlingarna med "lärarna"- minst sagt!

Fredagen är jag på hemmaplan igen. Hela dagen ägnas åt Strukrurfondpartnerskapet för Småland och öarna. Handlar i korthet om att besluta om vilka projekt som ska få ta del av EUs social- och regionalfondsmedel.

Helgen är vikt till att förbereda den kommande veckans fullmäktigedebatt om budget och verksamhetsplan. ( Förhoppningsvis  hinner jag städa och tvätta oxå....)

Kan - avslutningsvis konstatera att Bo Frank är ett mediageni. För ett tag sedan fick han rubriker på att han skulle besöka Grand Samarkand, och häromdagen var det dags igen... Bo Frank börjar twittra , står det med stora bokstäver i Smp.  Han gör det som Sara Fransson, Gunnar Storbjörk, Kjell Olsson, Åsa Karlsson Björkmarker, Ola Gustafsson, Olof Björkmarker  mfl (alla socialdemokrater)  har gjort "i evigheter". Utan rubriker i smp.... Jag avstår från ytterligare kommentarer. Ska fundera på om jag borde twittra en istället....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar