söndag 16 september 2012

Söndagstankar

Min drivkraft som politiker är att jag får vara med och förändra och utveckla. Jag vill inte sitta hemma och gnälla över att "någon" tar dumma beslut. Jag vill vara med och ta beslut. Den möjligheten finns genom att man kan engagera sig i ett politiskt parti. Det finns olika sätt att styra på. Jag förespråkar dialog och samverkan och är övertygad om att man vinner mest på det. Det är synd att Alliansen inte har samma uppfattning. Då hade det kunnat bli riktigt bra! Det visar sig allt oftare att besluten tas i maktens korridorer. Det är inte bra för demokratin.
Annars har det varit en väldigt bra vecka! Jag har tagit emot Borås kommun som var intresserade över hur vi arbetar i fritidsnämnden. Jag tycker det är jättebra att träffa andra kommuner för att utbyta ideér och tankar. Det lär man sig mycket av.
I fredags kom Stefan Löfven till Växjö. Det var första gången jag träffade honom och det kändes riktigt bra. Han var lugn och saklig. Talade tydligt och ingav förtroende. Det kan nog bli riktigt bra med honom!
Kyrkopolitiken rullar vidare utan någon som helst dialog med dem heller! Det ska ske en stor omorganisation i Växjö kyrkliga samfällighet och man lovade att kyrkoråden skulle vara delaktiga i hela processen. Men inte, tyst som i graven.
Om man var på gudstjänst i Hemmesjö kyrka i lördags kväll så var det allt annat än tyst. Det spelades Lars Winnebäck-musik så taket reste sig i kyrkan. Detta är ett gott exempel på kyrkans nödvändiga utveckling. En kyrka för alla - där alla är delaktiga.
Med dessa ord slutar jag min bloggvecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar