torsdag 21 februari 2013


Mina arbetsveckor (8-9) och funderingar kring dem

Efter några dåliga dagar i vinterkräksjukans tecken förra veckan är jag tillbaka igen på, något stapplande, steg. Det märks dock att det är sportlovsvecka även i kalendern. Lite lugnare tempo- skönt!
Vi har precis dragit igång årets budgetarbete, och så mycket kan jag säga att den borgerliga majoriteten, både i Växjö och i riket, har misskött ekonomin så grovt att det kommer att bli kärvt. Mycket kärvt. De fackliga organisationerna i Växjö kommun har till och med begärt möte med oss i oppositionen för att få vår syn på situationen. Vi träffar dem vecka nio.

Har också hunnit med ett studiebesök uppe på Arenasteden. Också den som inte är det minsta idrottsintresserad blir imponerad. Och det är fantastiskt med ett område där så många idrotter kan mötas, och där samtidigt både bredd och elit finns. Fick bevittna hur Lakers A-lag sprang på löparbanan i tipshallen samtligt som det spelades knattefotboll på planen, och jag tror att båda grupperna hade utbyte av varandra!
Den 20 kommer kongresshandlingarna! Då blir det till att börja läsa. Drygt 1900 motioner har en oerhörd respekt med sig!

Den 25 februari är jag ute på en förskola hela dagen och praktiserar. Jag gissar att det kommer att bli intressant och intensivt.

Vecka nio startas också Nätverk Göteborg upp. Ett nätverk för personer med stort Växjöhjärta boende i Göteborg. Stefan Edman är en av initiativtagarna.
Som vanligt varierande veckor.

Vill avsluta med att säga att jag välkomnar LUFs uttalande i flyktingfrågan. Bo Frank säger att ingen säger emot honom. Jag säger; Bo Frank hör det han själv vill höra! Det är inhumant och oansvarigt att säga att vi inte har råd att ta emot flyktingar. Växjö kommuns har havererat på grund av en usel ekonomisk politik, inte på grund av några flyktingar som behöver vår hjälp.

Charlotta Svanberg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar